Friday 25 April 2014

KEDAH DARUL AMAN






Wah gedikkan, 1st video aku post kat instagram. HAHA Merujuk kepada tajuk di atas, ehh ehh dah kenapa ennn? lama aku kerja, korang yang ada wechat aku mesti bosan sebab aku asyik update moment je macam tak kerja en? Sudah sudah , Tak payah nak menipu ! kerja bersama makcik kaya ku lagi. HAHAHA sama je kerjanya macam sebelum ni. Bagi pass kat Media Malaysia dan luar negara, ha, bunyi macam best je dapat jumpa abang abang media. CEhhh, media ramai tak datang sebab jauh pastu Junior World Champions je pun, And then, aku kena ambil schedule & edar kat media yang datang. sambil aku tunggu para media ambil pass and schedule aku main phone je lah WIFI depan mata. Kadang kadang kalau aku bosan aku naik kat atas tengok perlawanan,


Tempat yang selalu aku lepak sensorang duduk bawah, tak nampak semua. Aku minat Badminton since aku kecil lagi. Abah dulu yang ajar aku main badminton, aku pernah lah juga masuk perlawanan tapi tak setakat peringat sekolah je. form 1 sampai form 3. Masa form 1, PATUT aku menang wehhh. tapi ada akak senior ni,  kuaja ahhh dia yang tak reti main. Aku sabar je weh --' form 2, dapat tempat ke -2 naik form 3, pancit doh dapat tempat ke -3 aku masuk beregu permpuan bersama pasangan sejati Wahyuni Yusof, selama 2 tahun berturut turut tapi kira hebat lah juga enn aku (riak) Form 4 and form 5, aku tak diberi peluang tu yang rumah ZUHAL beregu perempuan kalah , ahahaha tak tak tak kalah menang adat bertanding.  okay dah dahhhhhh, melebih pula CS (ceritasedih)

PETALING JAYA - SHAH ALAM - KEDAH
Gerak dari rumah nenek then ambil abang amal kat rumah dia, SHAH ALAM di kesempatan itu aku pun balik rumah sebab hari tu mama hantar aku kat rumah nenek aku tak sempat nak salam peluk cium Mama dan di kesempatan itu juga aku dapat RM 100 dari YB Zamri sebagai duit belanja, smentara gaji tak dapat lagi en HAHA tepat pukul 10:45PG kita orang masuk Highway SELATAN-UTARA. Alhamdulillah pukul 3:50PTG kita orang sampai STADIUM SULTAN ABDUL HALIM, ALOR STAR melawat kawasan katanya. Pastu baru kita orang pergi check-in HOTEL at THE LEVERAGE HOTEL.



off day - LANGKAWI 
sehari off day sehari kita berjalan, satu hari je pergi tapi aku abis RM 300+, Acik RM400++ naik feri pukul 9:30PG-11:00PG. RM23.00 sehala. Kita orang terus beli ticket balik pukul 5:00PTG pastu naik kereta sewa RM60 pergi Pekan Kuah je pun. CEKELAT je pun. M&M, Kit Kat,Popero,Kinder Beuno,Cadbury,Nutella, dan Daim. Tak lupa juga Baju Farriz & Faatimah. Terpaksa beli beg bagasi sebab tak cukup tangan. Kebetulan pula aku kan nak sambung belajar. HAHA



Last day kerja. paling sedih SEBAB  TAK dapat makan CHAR KEUY TIUW KECHIK, MERGONG area hotel, ingat kan tutup. Bila nak balik hotel baru perasan gerai tu BUKA --' TAPI tak pe, setiap yang berlaku ada hikmah. HUHUHU


bye kedah 


semua pemain Junior Badminton Malaysia & Coach









xoxo

No comments:

Post a Comment